Nytt! Vad kostar städning i Nacka? Få eget prisförslag här!

Hemstädning i Nacka

Att förvalta förtroendet att släppas in i någons hem för att göra det rent och trivsamt är en delikat uppgift. Vi tar gärna på oss den uppgiften.

Våra noggranna och duktiga medarbetare (ofta seniorer) tycker att det är roligt att få hjälpa dig och lämnar ditt hem skinande rent. Vill du ha regelbunden hjälp är det alltid samma medarbetare du får träffa. Med en senior medarbetare kan du vara säker på att du också får en veteran som kan sin uppgift att hålla rent och fint och flera års erfarenhet.

Över åren har vi städat hos många privathem – både hus och lägenheter och med utmärkt resultat varje gång enligt våra kunder. Vi städar hos barnfamiljer, par, äldre och även på ditt kontor vid behov. Man behöver med andra ord inte vara 55+ för att vara kund hos oss!

Vi på 55Plus är mycket flexibla och anpassar oss självklart efter de önskemål du som kund har, men följande ingår vanligtvis i en hemstädning:

  • Dammtorkning av möbler och inredning
  • Dammsugning av golv och mattor
  • Våttorkning av golv
  • Putsning av speglar
  • Avtorkning av köksluckor och vitvaror
  • Rengöring av badkar/dusch, WC-stol och handfat

Viktigt för dig som kund är att samtliga våra medarbetare är försäkrade, både utifrån personlig hälsa samt dina ägodelar om olyckan mot förmodan skulle vara framme. Vi begär även utdrag ur brottsregistret på samtliga medarbetare innan de börjar arbeta hos oss. För oss är det viktigt att du som kund känner dig trygg med att släppa in våra medarbetare i ditt hem när vi ska städa hos dig.

Våra medarbetare arbetar för att de tycker att det är roligt och inte för att de måste. När 55Plus dyker upp hemma hos dig är det med ett leende på läpparna och en ambition att göra dig som kund mer än nöjd. Kontakta oss redan idag för att få veta mer om hur vi kan underlätta din vardag också.

  • Detta fält är dolt när formuläret visas
  • Hej! Fyll i dina kontaktuppgifter och skicka in så återkommer vi inom kort.
  • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

 



Innehållet på sidan senast granskat 2025-04-01 av Roger Seidefors.

Att tänka på
Vi arbetar först och främst utifrån det städmaterial ni har i hemmet om inte annat avtalats. Material som är bra att ha hemma är bla dammsugare, golvmopp, hink, microtrasor, skursvamp, wetexduk, diskmedel, såpa, Ajax eller dylikt.

Villkor
Avbokning av inplanerade/bokade uppdrag meddelas senast 48 timmar innan uppdragets utförande. Vid utebliven/senare avbokning faktureras inplanerade/bokade uppdrag.

Betalning
Vi fakturerar en gång i månaden (20 dagars betalningstid), vilket innebär att ni får en samlingsfaktura på månadens totala arbete även om ni har hjälp flera gånger under månaden. Eventuellt RUT-avdrag gör vi direkt på er faktura. Mer information  finns på Skatteverkets hemsida.

Försäkring
Om olyckan skulle vara framme så har vi försäkringar som täcker både sak och person upp till 10 miljoner kronor. Då lokala avvikelser kan förekomma så ber vi dig att ta kontakt med ditt lokalkontor för mer information.