Privat hemtjänst / omsorg i Västerås
Privat omsorg med erfarenhet och kvalitet
Hos 55Plus Västerås erbjuder vi trygg och kvalitativ privat hemtjänst. Vi erbjuder avlastning till dig som har speciella behov, är sjukskriven eller bara behöver ett extra stöd i vardagen. Våra seniora medarbetare har lång erfarenhet och ett genuint engagemang för att skapa en trygg, personlig och professionell omsorg
Vi vet att varje individ har unika behov, och därför skräddarsyr vi våra tjänster för att ge rätt hjälp på rätt sätt.
Våra tjänster inom privat omsorg
Vi erbjuder ett brett utbud av omsorgstjänster, anpassade för att göra vardagen enklare:
- Sällskap & trygghet – Vi finns där för dig! En promenad, en fika eller bara någon att prata med.
- Hushållsnära tjänster – Städning, tvätt, fönsterputs och andra vardagssysslor
- Matlagning & handling – Vi hjälper till med inköp, matlagning och måltidssällskap.
- Ledsagning & ärenden – Följ med till läkarbesök, apotek, banken eller andra viktiga möten.
- Avlösning & anhörigstöd – En paus för dig som vårdar en närstående.
- Trädgårdsskötsel – Hjälp med gräsklippning, rabatter och lövkrattning.
- IT & teknikstöd – Hjälp med mobil, dator eller TV-installation.
Varför välja 55Plus för privat omsorg?
- Erfaren & pålitlig personal – Våra seniora medarbetare har både livserfarenhet och yrkeskompetens.
- Trygg & personlig service – Vi ser till att du alltid möter samma personer för kontinuitet och trygghet.
- Flexibla lösningar – Vi anpassar våra tjänster efter dina behov och önskemål.
- Lokalt engagemang – Vi finns nära dig i Västerås och även Eskilstuna.
Så fungerar det…
- Kontakta oss – Vi går igenom dina behov och önskemål.
- Personligt möte – Vi träffas och skräddarsyr en lösning för dig.
- Omsorgen börjar – Du får hjälp av våra erfarna seniorer.
Kontakta oss idag!
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig eller en närstående? Vi berättar gärna mer! Fyll i formuläret nedan så återkommer vi inom kort!
Innehållet på sidan senast granskat 2025-11-01 av Peter Lisciak.
Att tänka på
Vi arbetar först och främst utifrån det städmaterial ni har i hemmet om inte annat avtalats. Material som är bra att ha hemma är bla dammsugare, golvmopp, hink, microtrasor, skursvamp, wetexduk, diskmedel, såpa, Ajax eller dylikt.
Villkor
Avbokning av inplanerade/bokade uppdrag meddelas senast 48 timmar innan uppdragets utförande. Vid utebliven/senare avbokning faktureras inplanerade/bokade uppdrag.
Betalning
Vi fakturerar en gång i månaden (20 dagars betalningstid), vilket innebär att ni får en samlingsfaktura på månadens totala arbete även om ni har hjälp flera gånger under månaden. Eventuellt RUT-avdrag gör vi direkt på er faktura. Mer information finns på Skatteverkets hemsida.
Försäkring
Om olyckan skulle vara framme så har vi försäkringar som täcker både sak och person upp till 10 miljoner kronor. Då lokala avvikelser kan förekomma så ber vi dig att ta kontakt med ditt lokalkontor för mer information.


